Apr 21, 2010

lagi kisah 1Malaysia

petang semalam time dekat smoking area tempat kilang gua kerja ade la sorang 'macha' ni duduk sebelah gua.tiba2,tk memasal dari corong 'speaker' telefon bimbit 'macha' tu kedengaran lah lagu 'Wali Band-Cari Jodoh'.gua agak terkesima kejap.gua respek sama ini 'macha'.jarang jarang gua tengok 'macha2' dengar lagu Wali Band.walaupun Wali Band ni band dari Indonesia,tapi ok what.kan kan ?haha.

hari lain punya cerita,gua lepak kt 'break area'.gua baru nak 'feeling' nak baring2,ade sorang lagi 'macha' ni telefon bimbit dia brbunyi.ada mesej agknya.skali pndang gua tengok 'macha' ni macam brutal,rambut 3kaler,ada tatu siap kt tngan.skali ringtone lagu 'Tak Bisa Memilihmu' la pulak.tkpa,biar muka brutal,janji dalam hati ada taman.fuhh.nmpaknya 'macha2' kt tempat kerja gua semua menyahut seruan Perdana Menteri kita tentang gagasan 1Malaysia.gua salute.gua rasa gua dah boleh start layan soundtrack2 filem tamil.
kehkehkeh..

p/s;tapi sekarang gua tengah pelik bila dengar orang bagi salam 'Salam 1Malaysia'.lu orang jawab mcam mana ek ?sebab kalau gua,gua jawab waalaikumussalam1Malaysia.ada betul tk ?

4 cacian:

DOLCEshasha said...

hahaha . aku pun jadikan hang cnth la nk jwb salam 1 Malaysia uhh .

FataMorgana said...

betul2 ada makna ke tak tu...haha..

azmy shafiq said...

fatin-makna ape ekk ?salam tu ?haha tkde laa.saje je tuh :p

Unknown said...

ini bukan slm satu malaysia, salam satu indun :D