Jun 20, 2010

Muka tak seberapa,gaya nak selangit

Post menyayat hati kali ni adalah lebih baik digantikan 'aku' sebagai kata ganti nama.

Pernah tk korang rasa mana mana korang pergi pun ade je orang tk puas hati dengan korang ? pantang tengok korang lebih sikit,ade je benda slack,ade je benda tk kena. tk pun korang duduk diam je tk kacau pun 'certain2' orang ni,tapi last2 korang dapat tahu belakang korang,dia lah yang paling caci maki,keji mengeji korang.what the fucking hell Jesus is that ?c'mon laa. kenapa la manusia suka sngat men'judge' sesuatu benda tu dengan senang ikut sedap kepala mak bapak die je ?yee,memang susah nak puaskan hati semua orang.bila kita buat macam ni,orang ni tk puas hati,bila kita buat macam tu pulak,orang tu tk puas hati.macam kisah 'fairy-tales' 'Bapa,anak,dan keldai'. Mesti korang pernah dengar kan kisah tu.orang bodoh je buat benda nakpuaskan hati semua orang,biarpun diri sendiri merasa terbeban melakukan sesuatu benda tu.faham tk ? the point here is,just be yourself. There's no need to look cool in front of others and at the same times,it burdens you. Sedangkan manusia termulia di muka bumi ni pun,Nabi Muhammad S.A.W pun ada orang tk suka,bahkan nak bunuh lagi Rasul terakhir di muka bumi ini dalam usaha baginda menyebarkan agama Islam,apatah lagi aku ni insan biasa yang penuh dengan dosa dan kelemahan ni. haisyyy

Aku tahu,aku memang jahat.mana mana aku pergi pun orang cakap aku jahat.tapi jahat2 aku,aku jahat sorang2 tk libatkan orang lain. Aku tk mencurik,jauh sekali 'game' member2 dan benda2 lain yang melibatkan pihak lain. Jahat2 aku dengan orang yang dah memang jahat. Aku tk pernah nak pengaruh member2 aku buat benda jahat yang aku buat. Siap nasihatkan lagi ade laa,sebab kalau da terjebak,payah nak patah balik.bagi korang2 yang tk faham,buat2 faham sudah lah. Main point aku kt sini, kenapa orang yang aku tk pernah kacau,jauh sekali nak anggap dia musuh aku,boleh 'game' aku kaw2 punya.depan aku punya laa cakap nak manis macam bibir Marion Caunter,belakang aku cerita pasal aku dengan AWEK aku, dengan MEMBER aku cam haram.lebih masam dari peluh Serena Williams. Sekarang ni semua orang aku tk percaya.kawan2 kt sini tk lebih setakat kawan pergi kelas sekali,kawan pergi makan sekali.kawan susah senang ?HAHA ade ke ? kt JOHOR tu ade laa kott.yang sentiasa merindukan kepulangan aku aicehh.Itulah cerita dia.'Hujan emas di negeri orang,hujan batu di negeri sendiri lebih baik di negeri sendiri.Biarpun pemikiran stereotaip orang cakap orang JOHOR especially orang JOHOR BAHRU ni kuat sosial la,blablabla apa lagi laa,tapi bagi aku,JOHOR BAHRU is the best.
Sori la coretan kali ni bukan bermaksud nak offend each one of you my friends in UiTM,my room mate,classmate etc. Tapi sebab 2-3 ekor siamang yang mulut cam longkang,perangai cam haram bajet bagus,aku post entry ni.

***LU SETAKAT MASUK SINI BARU NAK PANDAI HISAP ROKOK,BARU KAGUM JUMPA SHISHA TAK PAYAH NAK BAJET KEREK SANGAT LAHH TUNJUK POWER.NAK TUNJUK LU LAGI 'UP' DARI GUA.TAK TIP-TOP MANA PUN KONDISI LU TU PADA MATA GUA MAHUPUN ORANG LAIN.LU G CEBOK LA MUKA LU DULU.DA MACAM TAIK GUA TENGOK***

Akhir kata, 'muka tak seberapa,gaya nak selangit' pui!

16 cacian:

Anonymous said...

pergh...padu bhai!!

apa pasal??
dulu kata nak story sama gua..

Maira Junoh said...

nasib aku da lame duk sni,
plus ta isap shisha.
fuhhhh
*lega

azmy shafiq said...

Harun- padu memang padu.aghh gua malas nak cerita.gua nk pendam sorang2 dalam hati keh keh keh

Myra- HAHA bengoo la mu ni.aku tk maksudkan mu pn

FS said...

aku nak join PUI jugak!

azmy shafiq said...

HAHA pui!

DOLCEshasha said...

apa pui2 nih ? walaweyhh . sapa nih ?

azmy shafiq said...

HAHA sapa makan chili terasa la pedasnya cik Shasha oii

Anonymous said...

emm mmg fedas berdas das la weyh

azmy shafiq said...

HAHA ape kaw mengarut ni anak gajah ?
:p

FataMorgana said...

whoa apasal ni?

dylakamil said...

Ayat kau padu gila last paragraph. I like I like I like :D

azmy shafiq said...

dyla-HAHA biasa broo

fatin-ada lah,orang makan orang.HAHA

beruang said...

bear kah???
faiz suhaimi kah???

beruang said...

bear kah?
faiz suhaimi kah???

azmy shafiq said...

Tk la bear.serius bukan ang.
huuu

epul farro said...

biase ar broo..kate JB...mmg ar sosiall...klo kat kamponggg...aktiviti kuat die rempit broo..hahaha...
biase ar...kat dlm hostel or mane2...mesti ade poserr punyee...