Nov 16, 2009

kelas baru

ok entry gua kali ini berkisarkan perjalanan hidup gua yang haru biru sejak masuk semster 2 nie.yela gua masuk2 tengok bilik gua ada orang lagi.xreti2 nk blah biarpun exam da lame abes.gua saspek diorang nie penyokong2 kelantan yang bakar stadium dan tuang cat merah kt kereta penyokokng negeri sembilan yang sekarang sedang galak dicari polis.tu pasal diorang rilek2 dulu kt uitm nie.konon2 boleh cover line.semalam baru diorang blah.sekarang gua menapak barang gua kt bilik acenk dulu.gua nk rilek2 dulu.sekali gua pergi bilik yang bakal gua diami selama 1sem nie,bapak barai sial.dengan bekas megi yang gua saspek dah 3bulan xbasuh,spender apollo getah da nk tercabut yang sekali gua tengok da macam rambut brader yang main gitar duduk kt plaza seni tu.bau xyah crita laa.camni ke sikap rakyat malaysia?macam mana nk maju?patutla bila gua pikir2 balik kereta proton dan perodua punya pintu automatic lock wajib rosak kalu kereta tu da lebih 3tahun.barai2.sekarang gua da macam pelarian.bila mandi balik bilik lain bila nk tidur g bilik lain.sial.


ok lah kembali kepada tajuk asal,gua pn xtau laa camne nk crita dengan lu orang kenapa sebab gua tuka kelas dan xstay kelas lama.dulu mak gua pernah cakap,hidup nie kena ada anjakan paradigma.tu yang gua rasa bila gua tukar kelas nie ada sedikit anjakan paradigma.so kepada classmate2 gua,gua bukan nak memberi harapan palsu kt lu orang cuma gua rasa dah tiba masa gua keluar dari kelas tu.lu orang semua memang sempoi PL1D.takde sorang pun la yang xsempoi.rilek sudah,dah tak satu kelas bukan bermakna xboleh main lucky ball sama2,apatah lagi lepak mamak nasmir sama2.lu orang rilek sudah.walaupun kita dah tak sekelas,kita still macam dulu ok.cuma gua harap jangan lu orang yang sumbing dengan gua.ye sumbing bukan sombong.ok la setakat pemerhatian gua dengan kelas baru gua,PL2C,budak2 die agak sempoi.lecturer pun sempoi kecuali sarirah yang selalu anak masuk hospital dan pergi kursus tajaan organisasi mana gua malas nak ambil tahu.belum apa2 dah takde 3minggu.gua tau la masuk uitm nie free kerajaan taja tapi jangan la selalu sangat takde dalam kelas.nanti anak2 murid bodoh,tak ke lu yang kene maki dengan koordinator.

p/s; slang kelantan gua macam dah lari tune sikit la.nak kena banyak cakap bahasa kelantan nie.lu orang kalau jumpa gua jangan la cakap bahasa negeri ke,kedah ke,melaka ke mane2 laa.cakap kelantan dah la.gua saspek nie pasal bila lama sangat gua balik JB asyik cakap jawa je dengan membe2 setable gua,tula pasal.

10 cacian:

Maira Junoh said...

azmi!!!
mu ktuk kelate dehhh???

FS said...

kau masuk kelas baru ni dengan adanya anjakan paradigama , konfem 4.00 !

dylakamil said...

amyyy! bakpo mung tuka kelah nyo? ehh ehh sian ko mung keno pindoh2 bilik pasal bilik kotor. selamat bersem 2 ! :)

*berbahasa kelantan seperti yang dimahukan ;p

DOLCEshasha said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

masih ingat lg kah pd kelantan?
terharu aku! (bg pihak ssorg) :)

DOLCEshasha said...

btol3...
aku skong feeqa!

azmy shafiq said...

myra;kawe xktuk kelate lohh
demo nie xpehe la mksod kawe

Rabiatul Adawiyah Sulaiman said...

Amy, mari lah masuk kelah kito mula. aku dok leh kalu mu tadok.

Maira Junoh said...

hahaha. . .
ta ktuk???
nsib mu!
lo tak,jago a!
sekeh palo toh!

dylakamil said...

haha kesian rda. aim takdok ko dale kelah tuh?