Nov 18, 2009

Sijil Padan Muka

ok post gua kali nie pasal gejala SPM yang dah melanda budak2 yang lahir pada tahun 1992 dan mereka yang xlahir pada tahun 1992 tapi kena repeat sebab xlulus bahasa melayu.xde ape yang rare sangat gua nak cerit dalam post gua kali nie cuma tadi time gua keluar ke SP bersama Mat Anih menaiki binatang yang gua syak nama dia wave120s, gua ternampak sekumpulan pelajar lengkap bertali leher,seluar kaler hijautahi lembu,baju putih yang lusuh dan kasut yang dah gua saspek xpernah basuh menaiki motosikal time kt traffic light.


gua tengok diaorang diaorang tengok gua balik.gua saspek diaorang nak test power tapi gua buat endah xendah sudah.sebenanye gua bukan nak cerit pasal diaorang,tapi bila gua tengok diaorang gua teringat time gua SPM dulu.habis paper sejarah dan bahasa melayu pada hari pertama gua teros layan lucky ball sampai magrib baru gua balik rumah menyebabkan hari kedua paper SPM gua pergi sekolah mak bapak gua hantar sebab motor gua bapak gua kasik mangga depan belakang.time gua tengok budak2 tadi jugak laa gua teringat kt morzalik,budak juling sekolah gua yang excident lepas paper BM.padahal petang tu ada paper sejarah lagi.dia excident agak terok..koma beberapa hari,teros xambik SPM.sekarang gua dengar2 dia masok sekolah ambik SPM balik.dah sia2 setahun.

gua langsong teringat kat arwah adik bapak gua(arwah seorang yang baik) yang excident pada 21julai2002 kat jambatan semeling tempat lu orang selalu makan seafood kt situ.time tu umur arwah 17.gua pulak baru darjah 5.gua memang rapat dengan arwah disebabkan gua anak sedara dia yang paling tua.yang lain semua gua saspek masih layan susu ibu dan botol time tuh.mane xnye gua darjah 4 dia dah ajar gua bawak motor.gua ingat lagi time tu gua baru nak samok dan berjinak2 layan basikal GT.tapi bila dia dah ajar gua bawak motor,arwah da basikal GT gua tuh.moto bapak gua bawak g surau pulak gua bedal.rindu kt ang la bang chik!may your soul rest in peace!!

ok la point gua melalut kali nie sebnarnye gua nak ingatkan kat lua dik2 gua yang amik SPM tahun nie yang dan2 terbace blog gua ni,jaga diri baik2.ajal xkira masa.bagi sesiapa yang ada tabiat lucky ball,DOTA,lepak kat mamak sampai pagi sembang bohong,lu orang duduk la rumah dalam masa2 kritikal ni,SPM penentu masa depan beb!

6 cacian:

FS said...

pehh abang kita dah bermadah duhh

azmy shafiq said...

tekmek aa kw
stakt blog smpah gua,apa ada

dylakamil said...

hahaha sijil padan muka tak tahan ;p

penuh unsur nasihat siottt ;p

azmy shafiq said...

haha aku nie memang pendakwah bebas pun.ngeehehe

Nor atau Nad said...

uh jemi jd pnasihat jalann la plak..
insaf aku..;p

Elya Nathan said...

lucky ball?
pe tu?
x penah dgr pun (: