Mar 30, 2010

hari pertama,dan,kedua

salam sejahtera salam 1malaysia.post gua kali ni gua nak 'briefing' sikit pasal benda benda yang berlaku sepanjang dua hari gua bekerja di kilang Seagate Johor Bahru sebagai operator pengeluaran la..tkkan jadik manager pulak.sepanjang dua hari bekerja ni,gua keluar rumah seawal 6.35pagi menghisap surya meredah kesejukan pagi di kota metropolitan johor bahru untuk ke tempat kerja sebab gua kena masuk sebelum pukul 7.00pagi.macam haram.nak sembahyang subuh pun kalut2 camni.hehe.

1st Day- aku dan dia melayari bahtera cinta kami dengan penuh keasyikan dan kenikmatan..'papp!!'.gua terjaga.lantas mengalihkan selimut.ohh tak basah.selamat gua dari berkeadaan berhadas besar.gua tengok jam.sial!6.30pagi??gua lantas mencapai tuala dan mandi2 ala kadar.selesai mandi,gua capai sebngkus roti,salam cium tangan dengan mak gua lantas gua chow.keluar rumah 6.35pagi.selalunya perjalanan nak ke kilang tuh mengambil masa dalam 20minit,tetapi disebabkan kekalutan gua,tk sampai 15minit gua da sampai.memahami sngguh kapcai gua pagi tu.tiba2 jadi laju.sial.haha.gua pun menuju la ke tempat parking motor yang disediakan di dalam kawasan kilang.sampai2 gua tengok tempat parking berbumbung semua dah penuh.sial.gua dah la tengah lambat ni.mampus aa gua parking je tempat tkde bumbung.dan2 gua nak masuk,acap pun sampai.beliau merupakan salah seorang member sekolah gua yang 'apply' kerja sekali dengan gua kat kilang ni haritu.so masuk la kami ke kilang tu.first day ni tkde ape sangatla..isi borang tu isi borang ni..ceramah safety la security la apa lancau lagi la..nk cerita pun bnyak sangat.so habis pukul 7malam.kejap je rasa 12jam tu kalau tengah kerja.beza sangat dengan duduk rumah tak buat apa.haha.so gua keluar dari kilang tu ada gua tengok langit sikit pnya mendung,gua tengok motor gua da basah,hlmet da boleh bikin takung air.gua lantas bergegas mendapatkan motor gua dan tros start enjin.selalu time ujan2 ni moto gua memang ada problem nak start.air masuk karburetor.tapi alhamdulilah boleh jugak.gua tengok hujan macam tknak berenti.so gua tanpa memakai jumpsuit @ baju hujan,hnya memakai t shirt nike dri fit,yakin dapat meredah hujan sebegitu rupa.so gua pun redah.mula2 tkla berapa nak lebat hujan tuh,tapi bila da masuk area skudai,bukan takat lebat,siap dgan kilat dan petir(gua pn tk tau apa beza petir dengan kilat).nak je gua berenti berteduh bawah flyover skudai,tapi bagi gua,kalau da basah lencun camni biar basah terus.sampai2 kt rumah alin,(adik gua yang paling gua sayangg lebih sikit dari gua sayang tunang gua) sambut gua."abangg shapiq da balikkk".dia tengok gua basah2 dia tnya."abang main hujan kee ?".gua tersenyum.masuk gua mandi makan solat terus landing.kira2 dalam pkul 9malam gitu gua da meredah alam mimpi dah.haha

2nd Day- disebabkan kadar ke'tidur'an gua mencapai tahap maksimum,jadi gua boleh bangun dengan cergas pada pukul 5.45pagi.watlek jea.haha.gua keluar rumah pkul 6.40pagi.siap lmbat sikit dari semalam.so smpai pn lmbat sikit.kena sound sikit la dgan supervisor."baru hari kedua da datng lmbat".gua diam.malas nak lawan2.padahal bangun tu awal dah.hari kedua bekerja,gua bersama2 40operator lain dibawa mengelilingi kawasan kilang dan diberi penerangan dengan lebih lanjut tentang kerja2 kami sebab 'induction' ni untuk 2hari je.masuk hari ketiga da betol2 kerja punya.gua balik dalam pkul 7malam dan sampai rumah 7.15malam.adik gua Alin jugak yang menyambut kepulangan gua.haha.secara overall,gua tengok kerja dia memang penat.12jam sehari.4hari semnggu kerja.tapi tulah kn,nk buat mcam mna.gua da tunang.lain la macam dulu cinta monyet je.tk lama lagi gua nak kahwin.duit kena best beb nak bawak bini g honeymoon.hoho XD



p/s;ni tengah cuti sehari.esok start pukul 7pagi.waa lame beb tk bngun pagi.kelas pkul 8pagi pkul 7.50pagi bole bangun.ni kerja pkul 7pagi pkul 5.50pagi da kena bangun.ughh!!

10 cacian:

Unknown said...

hebat azmi!
blk U nnt blh aku pow. haha ;D

azmy shafiq said...

cehh kaw..nk buat kawen dokk duit.xckup aa nk blnja2 korang HAHA

FS said...

kumpul duit belanja awek banyak2 ,
aiceceh kerja pon ada 'matrix card' hahaha

azmy shafiq said...

mesti aa aku kn SAYANGGGG awek aku.ehh tunang oke.not awek..
haha matrik kad tu la gaji aku wehh.masuk krja x punch in mmpus woo.haha

dylakamil said...

Hahaha awal gilaaa kau bangun wehh. hahah selamat bekerjalah :P

wongcheng said...

wah wah wah. baru lah kemas pakai layout macam ni. ni apa dulu tulisan merah? HAHAHAHA OH LUPA, jersi BAYERN pun warna MERAH.

beruang said...

haha..
bla tunang weh??
x gtaw pon..
kimak ja ang kn..

N@biL said...

hahaha..bgos2..keje2..carik duit..mission2..hehe

FataMorgana said...

waah, bestnye dh keje... bgus2 ada matlamat... susah nak jumpa org rajin ni... all da best okay ;D

azmy shafiq said...

dyla-hehe krja pnya pasal
acenk-slmat aku boleh brsabar dgan karenah kaw.HAHA
Bear-tunang wt kecik2 ja.sori xinfom
Fatin-hehe thx3 ;D