May 7, 2010

lelaki yang baik :p

HAHA Assalamualaikum SALAM SEJAHTERA SALAM 1MALAYSIA.gua ade sedikit terkagum dengan penulisan rakan se'batch' dan ex classmate gua iatu cik RDAHOT.beliau seolah olah memahami kehendak seorang lelaki yang mahukan isteri yang solehah dan baik budi pekertinya untuk dijadikan isteri.dan seperti yang kita semua sedia maklum,di balik tabir arus permodenan dan teknologi yang kian berkembang pesat ni,tanpa kita sedari kita sedikit leka dan hampir tidak perasan dan peka dengan apa yang berlaku disekeliling kita ini.dengan itu ianya secara tidak langsung mempengaruhi gerak geri dan tindak tanduk kita.


***cukup la ayat2 puitis dan kata2 dinamis yang melambangkan tuntasan erotis gua di atas sebagai ayat permulaan.gua sebenarnya tk berapa 'into' sgat dalam penulisan berkarya ni.buat2 ada je time sekolah menegah dulu amik kesusateraan melayu.keh keh keh***

ok berbalik kepada tajuk d atas,lelaki yang baik.senang ke nak carik lelaki yang baik sekarang ni ?persoalan itu sering terlintas di fikiran seorang gua**ehh apa ni sial ayat puitis lagi**.HAHA ok be serious this time.bagi perempuan2 di luar sana,adakah ciri2 lelaki yang baik bagi lu orang seorang yang selalu pergi ke masjid dan baik perwatakannya dan keterampilannya ?habis tu apa kejadah orang tabligh nikahkan anak perawannya yang berumur 10tahun dan pak imam yang merogol seorang kanak2 perempuan.boleh 'consider' lelaki yang baik ke tu ?tak ?kenapa pulak tak ?semayang tk tinggal al qur'an da hafal berapa belas juzu',solat sunat sehari berapa puluh rakaat tk campur amalan lain lgi.kenapa pulak tk boleh nk pgil dia lelaki baik ?jawab.jawab.

itulah hal,dunia sekarang ni boleh la kita anggap sebagai 'it's not what it's seem'.cntoh,lu orang lalu dekat area2 bukit bintang,lepas tu lu orang nampak sekumpulan lelaki 'on th way' nak masuk club,(entah ye entah tk dekat bukit bintang ni ade club keh keh keh) ataupun ayat orang dulu2,disko.lu teros label 'iskk laki tk guna ni masuk club,tk leh wt suami ni'.ape kejadah ?mana lu thu kalau2 niat dia masuk situ nak berdakwah ke,ape ke.lu mana tahu.ni la yang dipanggil melayu stereotaip.pndang sesuatu dan bgi pndapat tntang sesuatu tu dri 1 aspek je.adakah semua lelaki yang mewarnakan rambut tu jahat ?dan semua lelaki rambut hitam tk jahat ?cmtuh ?

lgi 1,pandangan kaum wanita tentang lelaki yang merokok.adakah sebab seseorang itu merokok,dia dilabel jahat.habis orang yang tk merokok langsung2nya dilabel baik.HAHA bullshit.gua lepas SPM mcam2 tmpat gua masuk,wlupn tk berapa nak baik alhamdulilah sedikit sbnyak mngjar gua erti kehidupan.gua ade jumpa orang tk hisap rokok tpi pda masa yg sama kaki tonggak,kaki perempuan dan pengedar ice.huh kalau nk crita kt sni smpai bukak sem tk habis gua nak menaip.HEHE.bagi gua tk salah seorang lelaki tu merokok asalkan dia hormat orang sekeliling dia.yelah as we all know pn,asap rokok lebih membahayakan kepada perokok pasif.mcam gua sndri,bila lepak dgan mmber2 perempuan yg tkbole bau asap rokok,gua pergi tmpat lain klu da tk tahan sgat.tkde la main bedal je hembus ikut suka hati mak bedah gua.to girls,tk salah kot lelaki ni nk merokok.asalkan dia hormat u all.kn ?ths is just my opinion.klu u all tk setuju boleh tnggalkan pesanan di ruangan cacian di bawah ni.

n for overall conclusion,gua rase 'term' lelaki yang baik ni tkde sape2 layak bgi kt seorang lelaki tu.ianya terzahir drpd tingkah laku kita dan bgaimana kita mlksanakan tngujawab yng diberi tu sebaiknya n dgan penuh komited.tk faham gua bebual ape ?
ok la bgi gua,cntoh lelaki yang baik yng boleh gua teladani ialah ayah gua sendiri.ayah gua bukanlah seorang ahli masjid mahupun sorang alim ulama',tetapi beliau melaksanakan tngungjawab beliau n 'role' beliau sebagai seorang ayah dan suami dengan baik.mana tk nya,smpai sekrang pn tiap2 subuh duk kejut gua suruh smbhyang subuh.siap tnggu lgi tgok gua semayang ke tk.mne la thu dia naik je atas gua sambung tido.adik beradik gua ada 6orang n ayah gua memang 'monitor' sorang2 dengan teliti.wlaupun gua ni jenis yang keluar malam balik pukul 3-4 pagi,tapi hakikatnye tiap2 malam tu laa gua kene bising.solatnye ke mane,keluarnye dengan sape.HAHA punya sayang bapak gua dekat gua.***fuhh panjang jugak gua berbual,tapi ni cuma pendapat peribadi gua.lagipun,ni blog gua.sukahati la gua nak tulis apa pun!HAHA***

P/s;bnyak lagi benda gua nak cerita ni.tpi lain episod la ekh ?tngan gua da penat menaip.mata pun da tk berapa nk terbukak.so,till next time then :D

16 cacian:

Anonymous said...

haha aku tak pernah kesah lelaki merokok ke tak weh. kalau tak merokok, kira bonus lah kan. ye laa, sekarang pun susah dah nak cari lelaki yg mcm ni. sama je mcm perempuan, ssh gak nak cari.

Nor atau Nad said...

okey disini jemi nk promote dirinya
=P

aku rasa baek ke x seseorang tuh berbeza dr perspektif seseorang,,
contohnya,,
ada org anggap pak imam yg rogol budak tuh baek..
erk...=__________="

abaikan ape aku ckp..
yg penting aku setuju ngn ko!!!

azmy shafiq said...

rin-HAHA bgi kaw mmg tk.ade je kott sstgah prempuan tk suke.stiap mnusia perspektif lain2 ape.ni pndgan peribadi aku dri ape yg aku nmpak.then again,thx 4 th cmment :D

azmy shafiq said...

nor-mende lakk aku nk promote dri au.tkde kaitan pn dhoo
HAHA yep2.tgok laa perspektif org tu mcm mne kn.lain orng lain cara.we're strugling to b the best.rite ? :)

Unknown said...

heyy, kau x taw ek aku x blh bau asap rokok? slambek lu ja hembus2 dpn mata wa ;D

azmy shafiq said...

mende..ni boleh menimbulkan kemarahan aku ni si pqa ni...
grrrrrrrrrrrrr

Anonymous said...

sokong!!
budak sekolah agama (bukan ko) belum tentu baiknye..
aku ada pglmn aku sendri!
seorang dak dari sekolah agama yg bajet bakal imam masjid negara dan seorang girl bajet suci dan alim leh biar laki main2 cuit pggang perempuan tu..
hipokrit nak mapuh!

azmy shafiq said...

HAHA ayat first kaw mcm nk mngjing aku jea HAHA.tkpe2 aku tkpenah ckap pn aku baik kn.haha

dylakamil said...

aku setuju sikitlah bab hisap rokok tu :)

azmy shafiq said...

dyla-haha as usual,merokok mndapat liputan pling meluas.keh keh keh

Anonymous said...

wuit!
takde niat pun nk perli ko!!
ape ni..stereotype tol..
ni aku perli..huhu

azmy shafiq said...

HAHAHAHA kaw snguh pndai bermain dgan kata2 wahai sahabatku.sumpah aku terkena balik ni atas hidung sndri.HAHAHAA

FS said...

aku x suka boyf aku smoker sebab nanti dia busuk masa date and masa date aku kena tgu dia berasap pulak , bukan sebab jahat . HAHA

azmy shafiq said...

HAHA bgus point FS d situ.
ok la lepas ni klua dgan awek aku,aku tk smoke :DD

wongcheng said...

gua baru sedut 2 kali je depan awek gua. semua tu masa gua mengamuk ngamuk. nyata Surya boleh meredakan amarah.

azmy shafiq said...

gua pn berfikiran sedemikian rupa jugak.LOL